“Daca trebuie, cu placere”

Se vorbeste foarte mult despre transformarea digitala a institutiilor financiare, insa in opinia mea nu cred ca se vorbeste indeajuns de mult, cel putin nu in plan public, si despre transformarea operationala si organizationala prin care aceste companii trebuie sa treaca inainte de a deveni digitale.

 Este ca si cum ne axam la nivel de discurs pe obiectivele pe termen mediu fara sa aprofundam bine obiectivele pe termen scurt.

 In calitate de consultant extern de comunicare strategica, employer branding si traininguri care s-a specializat in ultimii ani pe a oferi sprijin companiilor financiare, de la banci si asiguratori, la fonduri de investitii si companii de brokeraj, intru in fiecare zi in dialog cu angajatii acestor organizatii.

 Ce constat este ca gradul de satisfactie al acestora la job este in continua scadere. 

 Pe fondul reducerii numarului de angajati ca urmare a digitalizarii, exista o nevoie crescanda pentru oameni supra-specializati, eficienti si eficace, precum si dornici de a face lucrurile mai bine si mai repede pentru a ramane sau a deveni competitivi.

 Marea provocare este ca angajatii actuali ai acestor organizatii sunt blazati. Si-au pierdut motivatia de a fi astazi mai buni ca ieri. Iar potentialii noi recruti, adica tinerii, nu se vad lucrand intr-o banca sau un IFN. Imaginea lupului de pe Wall-street nu mai este inspirationala pentru tinerii de astazi. Absolventii de facultate si studentii evita joburi full-time. Vor libertate si flexibilitate, vor echilibru intre viata personala si viata profesionala si mai vor experiente multiple. Din aceste motive, ei prefera sa lucreze pe mai multe part-time-uri si proiecte. Vor sa poata lucra de la job dar si de acasa, vor sa-si poata folosi si device-urile personale in scop profesional, vor sa lucreze noaptea, dimineata devreme sau in week-end.

 Si atunci ce faci, in calitate de organizatie, in asemenea situatie? Incerci sa transformi aceste provocari in oportunitati.

 Cum? Printr-o transformare organizationala care sa faca aceste companii financiare din nou atractive pentru actualii si potentialii angajati. Agilitate si flexibilitate sunt cuvintele cheie in transformarea organizationala, operationala si digitala. 

 Daca intrebi un director de sucursala ce parere are despre cele de mai sus, iti va spune ca nu crede ca organizatia in care lucreaza va reusi sa devina agila si flexibila. “Adapteaza-te sau vei muri”, este un dicton des folosit in business care cred eu ca este extrem de util in astfel de vremuri.

 Oamenii sunt baza oricarei organizatii. Nu calitatea produselor si serviciilor. Un produs necompetitiv poate fi vandut de un vanzator bun, dar un produs bun nu poate fi vandut de un vanzator mai putin abil. Un manager de proiect abil va reusi sa duca la bun sfarsit un proiect greu. Iar un manager cu veleitati de lider intotdeauna va reusi sa-si pastreze echipa aproape. Asta este, de fapt, ceea ce conteaza.

 In concluzie, orice transformare vine cu provocarile ei. Insa, investitia in cultura organizationala si, deci, in oameni este o investitie pe termen scurt, mediu si lung, totodata, si este cruciala acum pentru companiile financiare. Asadar, in lipsa de altceva, “daca trebuie, cu placere”.

 Acest articol a aparut si aici: 

http://www.piatafinanciara.ro/pot-deveni-organizatiile-financiare-agile-si-flexibile-daca-trebuie-cu-placere-ar-putea-fi-un-raspuns/