Șapte pași spre succesul online al brand-ului tău – top tendințe în online marketing

Toată lumea este de acord că pandemia a schimbat radical comportamentul uman și, o dată cu noile generații de tineri pasionați de tehnică și digital, Influencer Marketing-ul are deja o mare influență economică, iar aceasta va continua să crească. În fiecare an, există noi platforme de socializare, noi tipuri de conținut și noi moduri în care business-urile pot interacționa cu potențialii lor clienți. 

Însă, atenție, o dată cu pandemia sociologii au constatat că, în ceea ce privește psiho-sociologia consumatorului, aspectele cele mai importante care trebuie luate în calcul sunt transparența și valorile comune. 

Pandemia a generat cu sine o adevărată luptă în online între știrile oficiale și fake news-uri. În general, legat de orice anunț pe Social Media, publicul a devenit mai bănuitor.

Practic, oamenii își doresc să știe când în spatele unei postări este un parteneriat plătit și vor să vadă o conexiune reală între brand și influencer: spre exemplu, să susțină cauze comune și în afara campaniilor, să aibă valori asemănătoare și să folosească acel brand cu adevărat.

Cei mai buni influențatori rămân la curent cu tendințele, astfel încât să poată oferi clienților ceea ce au nevoie pentru a străluci.

Având în vedere că peisajul social media se schimbă atât de repede, este important ca factorii de influență săfolosească rapid cele mai tari tendințe de marketing pentru a-și dezvolta autoritatea și expertiza, făcându-se mai atrăgători pentru clienți. 

La rândul lor, business-urile vor dori să devanseze cumva, să anticipeze tendințele de marketing ale influențatorilor concurenți, pentru a-și extinde audiența proprie, a genera noi clienți potențiali și a câștiga mai multe venituri.

Astfel, am sintetizat pentru tine câteva din tendințele actuale în Digital Marketing:

1.     Content Marketingul – deja „clasic”, dar sigur

Blogurile sunt în continuare un aspect important, rămânând în top 3 cele mai preferate forme de Content Marketing. Publicul percepe o conexiune mai puternică față de un anumit brand atunci când înțelege în detaliu valorile companiei și ceea ce diferențiază calitativ un produs. Având o mare varietate de produse și servicii, atunci când vorbim de un preț egal, clienții au tendința să aleagă mereu acel brand care le dă sentimentul de „familiar”, de ,,încredere” și acea companie „transparentă” care oferă detalii despre activitățile sale sau care se implică și în variate aspecte sociale.

2.     Conținutul video – cu toții iubim poveștile

De la mileniali la seniorii „iubitori de telenovele”, fie că le urmărim la TV-ul clasic sau în online,  cu toții iubim filmele. Acest lucru își pune decisiv amprenta asupra modului în care percepem orice conținut video de marketing. Ne plac reclamele care „spun o poveste” – fie că este vorba de una comică, fie de una tip „action” sau ceva romantic. 

Aproape 50% dintre utilizatori caută video-uri legate de un produs sau serviciu înainte de a merge în magazin, conform unui studiu din acest an (Hubspot). YouTube, principala platformă pentru vizualizarea conținutului video, are aproximativ 12 milioane de utilizatori activi lunar, dintre care 9 milioane se uită zilnic la clipuri video.

În fiecare an, cel puțin în ultimii șapte ani, conținutul video a fost mereu în topul tuturor listelor cu tendințe nu numai în Digital Marketing, ci și în marketing în general.

3.     Podcasturile – ne este dor de ... „povestea vorbei”

Ne-am obișnuit să ne relaxăm cu muzica preferată sau să ascultăm ceva plăcut ori interesant atunci când suntem la sala de fitness, suntem prinși în trafic, când facem călătorii mai lungi, vara sau în weekend, adesea chiar „așteptând” la medic sau la „coadă” la supermarket. Uneori ieșim pe o bancă într-un parc și vrem să ascultăm ceva bun, iar alte ori vrem să ne relaxăm pe canapeaua preferată „ascultând” ceva. 

BRAT a realizat anul acesta un studiu amplu legat de evoluția și consumul de conținut audio în format digital în România. Tematicile preferate sunt comedia și umorul (53%), știrile (38%) și tehnologia (36%). S-a constatat că 37,8% dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16-50 de ani ascultă podcasturi. Dintre aceștia, majoritatea sunt persoanele cu vârsta sub 45 de ani. Interesant este și faptul că aproximativ 30% din ascultătorii din mediul urban sunt salariați cu funcții de conducere și studii superioare. Așadar, anul acesta, podcasturile primesc atenție specială și în România.

4.     Impresionarea – vrem mereu ceva deosebit 

În perioada pandemiei, consumul de digital a crescut enorm, la fel și producția de content online. Acest lucru a determinat practic acum un nou fenomen: atenția tot mai scăzută pe care oamenii au început să o aibă atunci când petrec timp în online. Tot mai multe companii au înțeles importanța extraordinară a unei bune poziționări a brandului pe Social Media și a îmbunătățirii experiența utilizatorului pe website. Este un trend care, cu siguranță, se va menține și se va amplifica în următorii ani.

5.     Micro și Nano influencerii devin tot mai căutați 

Există diferite tipuri de influenceri, de la cei supranumiți „nano”, cu doar câteva mii de followeri pe social media până la influenceri celebri pe plan internațional, cu milioane. Sociologii au constatat că aceștia sunt percepuți drept „mai autentici” de către multe categorii de public, mai „familiari”. Concentrându-se pe nano și micro-influenceri, companiile vor putea să-și extindă bugetele de marketing, în timp ce lucrează în continuare cu influenceri care sunt profund conectați cu publicul lor. Acești tip de influenceri pot beneficia de parteneriate cu un număr tot mai mare de brand-uri, relevante pentru domeniul lor.

6.     Influencerii vor deveni mai specializați

Influencerii se află la rândul lor într-un mediu de concurență acerbă cu alții. Tendința este ca ei să își caute anumite „nișe”, sectoare de public sau grupuri care să-i diferențieze de restul influencerilor. Așadar, și în viitor, influencerii vor continua să-și dezvolte expertiza în nișa sau industria lor, făcându-se cât mai atractivi pentru acele companii prestigioase care le pot asigura un anumit tip de „portofoliu” personal.  

Pe măsură ce influencerii devin mai specializați, vom vedea probabil o schimbare în limbajul pe care îl folosim. Vedem deja că unii influenceri optează pentru a fi numiți în schimb „creatori” sau „creatori de conținut”.

7.     Marketingul „cauzelor și problemelor”, marketingul „activist” va continua să crească

Pandemia a readus în atenție calea activismului social și o mulțime de influenceri s-au implicat în comentarea unor acțiuni ale oficialităților ori în semnalarea și comentarea unor decizii care ar putea influența o anumită categorie de public sau chiar societatea în ansamblu. 

Într-un anumit sens, influencerii au preluat din „munca” jurnaliștilor de investigații și a editorialiștilor din media clasică. 

Din ce în ce mai mult, brand-urile vor fi presate să ia atitudine – mai mult decât simbolic – în  ceea ce privește justiția socială și chiar subiecte politice de care li s-a permis „să se ferească” în trecut.

Nu ar trebui să fie o surpriză faptul că influencerii vor simți din plin această presiune, iar publicul se va aștepta ca ei să aibă mai mult discernământ cu privire la brand-urile pe care le promovează.