Campaniile de marketing online vând - dar pe ce canale totuși

Răspunsul este destul de clar - fix pe platformele pe care le utilează cel mai mult publicul țintit de fiecare brand in parte. 

Pe măsură ce noi aplicații de social media s-au consolidat pe piață și au lansat instrumente de plasare a reclamelor plătite, brandurile au identificat noi oportunități de a se conecta cu publicul vizat. Astăzi, afaceri de toate nivelurile se promovează online. Un mix de marketing bun folosește mai multe canale pentru a menține mesajul principal conectat la publicul țintă.

Este necesară alegerea cu tact a canalelor folosite în promovarea online pentru a nu consuma resurse prețioase fără a obține rezultatele dorite. Uneori, se întâmplă ca brandurile să deruleze campanii cu un concept creativ interesant, însă implementate defectuos sau pe canalele nepotrivite domeniului în care activează. 

Îndemnul get social rămâne perfect valabil, doar să fii prezent cu un scop pe platformele relevante pentru afacerea ta. Mai ales dacă brandul este orientat către comunitate - pe care necesită să o țină aproape. 

De exemplu, o casă de avocatură care reprezintă doar persoane juridice nu va obține vreodată vreun client important derulând campanii de PR și marketing pe o platformă precum Snapchat, oricât de creativă ar fi. De ce? Pentru că potențialul client interesat nu consumă Snapchat. 

De aceea, este important ca un brand să definească exact cum arată publicul țintă - unde locuiește, ce interese are, ce obiceiuri are, ce platforme online utilizează și cum se comportă online. Apoi, mai sunt câteva aspect esențiale pe care trebuie să le aibă în vedere o firmă când stabilește mixul de marketing online – bugetul și resursele disponibile, obiectivele specifice, cum acționează competiția. 

Înțelegerea profundă o obiectivelor joacă un rol esențial în obținerea acestora. Un studiu CoSchedule a constatat că specialiștii în marketing care stabilesc obiective sunt cu 376% mai predispuși să aibă succes decât cei care nu își stabilesc obiective. Obiectivele de marketing trebuie să fie SMART - specifice, măsurabile, realizabile, relevante și realizabile în timp util.

Diferite canale vor oferi rezultate diferite. Înțelegerea opțiunilor și modul în care funcționează fiecare canal va permite luarea deciziilor optime.  

Pe măsură ce o firmă cercetează canalele disponibile pe piață, sunt necesare răspunsuri la câteva întrebări ajutătoare: 

·      Publicul meu țintă petrece timp pe acest canal?

·      Dețin resurse adecvate și buget suficient pentru a mă face remarcat pe acest canal? 

·      Îmi permite să comunic eficient mesajul meu?

·      Îmi permite să comunic autentic cu publicul țintă? 

·      Produsul/serviciul meu poate fi comunicat în mod eficient pe acest canal?

·      Mă ajută să îmi ating obiectivele de business și de comunicare? 

·      Pot măsura cât de bine funcționează investiția în acest canal?

·      Se potrivește bine cu celelalte canale pe care le-am ales?

1. Marketing de conținut

Marketingul de conținut (CM) este un instrument pe care fiecare echipă de marketing ar trebui să îl folosească pentru a construi o prezență și o autoritate online solide. Fiecare afacere de succes are nevoie de un site web. Modul în care oamenii îți găsesc site-ul online organic este prin conținut de calitate. Este at\t de simplu.

Oferind consumatorilor exact ceea ce caută - abordarea problemelor și provocărilor lor – afacerea va câștiga autoritate, va crește traficul către site și va genera clienți potențiali de calitate.

Iată câteva tipuri de materiale pentru calendarul de conținut de pe website:

·      Postări pe blog

·      Cărți electronice

·      Studii de caz

·      Ghiduri

·      Recenzii

·      Interviuri

·      Infografice

·      Comunicate de presă

2. Marketing prin e-mail

Spre deosebire de alte forme de mass-media, practic toată lumea își folosește e-mailul zilnic – unele persoane chiar de sute de ori pe zi. Ceea ce face din e-mail un canal eficient pentru consolidarea încrederii cu oamenii prin dezvoltarea unor relații autentice. Este ieftin și permite personalizarea conținutului și segmentarea publicului.

3. Social Media Marketing (SMM)

Social media nu mai are nevoie de nicio prezentare. Este locul în care brandurile pot purta conversații individuale cu oamenii. În anumite privințe, este cel mai personal canal. 

Vorbind cu audiența prin chat sau răspunzând la comentariile la postări, un brand poate utiliza rețelele sociale pentru a construi relații autentice cu clienții potențiali și actuali. Rețelele sociale sunt, de asemenea, utile pentru cercetarea și înțelegerea publicului țintă. 

Cu ajutorul rețelelor sociale, un brand poate răspândi rapid conținutul creat. Dacă oamenilor le place ceea ce vede, va extinde acoperirea împărtășind și cu prietenii lor din online. 

4. Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)

SEO merge mână în mână cu marketingul de conținut. Acesta cuprinde cercetarea cuvintelor cheie, optimizarea paginilor, crearea de link-uri și alte activități care îi ajută pe oameni să găsească organic un brand.

Oamenii vor căuta produse sau servicii strâns legate de nișa brandului tău și vor avea întrebări la care brandul poate răspunde în profunzime pe website. Atunci brandul va apărea între primele rezultate de pe pagină. 

Dacă obții un rezultat organic în poziția # 1, este de 10 ori mai probabil să primești un click decât un rezultat în poziția # 10. În medie, deplasarea cu un singur loc pe SERP-uri (search engine results page) va crește rata de clic (CTR) cu peste 30%.

5. Publicitate Pay-Per-Click (PPC)

Publicitatea PPC (un tip de căutare plătită) este atunci când specialiștii în marketing plătesc ca anunțurile lor să apară în partea de sus a SERP - deasupra rezultatelor căutării organice. Spre deosebire de traficul organic care te găsește în mod natural, publicitatea PPC implică „cumpărarea” traficului. Cu publicitatea PPC, brandul plătește o taxă de fiecare dată când cineva face click pe anunțul său. 

După ce ai selectat combinația potrivită de canale, asigură-te că mesajul brandului este consecvent pe toate platformele. 

Unele canale pot fi utilizate sezonier, pentru campanii punctuale, cu obiective specifice. De exemplu, campanii geolocation pe Waze pentru afacerile cu punct fix de vânzare precum restaurante, mall-uri, saloane, sală fitness, birou contabilitate/avocatură etc. 

Nu în ultimul rând - Măsură, măsoară, măsoară!

Eșecul de a măsura eficiența canalelor de promovare și a rentabilității investiției acestora este o greșeală făcută de multe ori, inclusiv de specialiștii de marketing cu experiență. 

Dacă vreun canal nu vă oferă rentabilitate pozitivă a investiției, e necesar un audit complex care să releve motivul pentru care o campanie online nu a adus rezultatele dorite. Mai ales dacă se dorește folosirea canalului respective și în viitor – fără a mai pierde timp și bani.