Îmi fac un site de unul singur sau apelez la o companie specializată în comunicare digitală?

Unii manageri din companiile mici și mijlocii, antreprenori, dar adesea chiar și unii manageri din marile corporații, încercând să fie mai stricți cu bugetele, se întreabă adesea dacă „merită” într-adevăr să apeleze la o companie specializată în (și în) comunicare digitală pentru dezvoltarea site-ului lor sau este suficient să „delege” această problemă departamentului IT ori „vecinului” priceput „la calculatoare”. 

Chiar dacă pe moment se poate face o economie, pe termen lung doar un furnizor specializat poate gestiona un design și un conținut web de calitate. Statisticile recente din toată lumea arată că persoanele care intră pe un site petrec numai  3 până la 5 secunde până când decid dacă mai continuă sau nu să se uite pe site-ul respectiv.

O agentie specializată, însă, are expertiza necesară să dezvolte un website reprezentativ pentru brand-ul tău, indiferent că este vorba de a crea de la început un site nou sau de a-l „moderniza” pe cel vechi. Iată de ce:

1.    Formularea sau reformularea modelului vizual de business

O companie specializată te poate ajuta să te poziționezi  sau să te repoziționezi într-un mod unic pe Internet, să te remarci față de concurență imediat. Spre exemplu, toate paginile de pe site trebuie să prezinte consecvență când vine vorba de layout, fonturi și stiluri. Prin consecvență se va crea o imagine reprezentativă în spațiul online și, astfel, business-ul tău va fi „ușor de recunoscut”.

2.    Cu toții ne dorim mai mulți clienți

Oricât de frumos ar fi un site din punct de vedere grafic, dacă el nu atrage clienții spre datele tale de contact, nu și-a atins practic scopul de business. Un site de business trebuie, în final, să atragă atenția clienților deja existenți spre produse noi sau produse ori servicii pe care nu le-au achiziționat încă și, mai ales, să genereze clienți noi. Fie că e vorba de butoane tip CTA (call to action) sau îndrumarea prin linkuri către departamentele de vânzări, un website este reușit în momentul în care pune vizitatorii în contact direct cu firma ta. 

Atenție, însă… Uneori ce-i prea mult strică, iar îndemnurile prea directe pot „speria” userii deja bombardați cu zeci de reclame zilnic. Evident, ceva prea „șters” nu va atrage atenția. De aceea, este important să apelăm la specialiști pentru a găsi acel echilibru atât de necesar între ce oferă compania ta și ce vrea sau ce caută în online clientul sau potențialul client.

3.    Un SEO de calitate

Web - designerii și creatorii de conținut nu se pricep neapărat și la SEO. O agenție îți poate livra însăun produs „final” gata de utilizat, adică un site care să beneficieze și de un SEO de calitate. Nimeni nu va avea șansa unei prime impresii pozitive dacă site-ul tău nu poate fi găsit. Afișarea acestuia ca rezultat de căutare printre primele poziții este un factor deosebit de important. Un business site de succes este cel care, pe lângă aspect, are și performanțele necesare unei vizualizări rapide, indiferent de platformă, desktop sau mobil.

4.    Un conținut interesant și actualizat

Chiar dacă tu și echipa alături de care ai format business-ul sunteți „cei mai buni” în domeniul vostru este foarte important să transmiteți acest lucru într-un mod atrăgător pentru clienți. În cazul în care un site abundă de informații de specialitate corecte și utile, dar are un conținut neadecvat cu puterea de concentrare a oamenilor și nu este pe placul clienților tăi, acest site va trece neobservat. Mai rău, el ar putea lăsa chiar o amprentă negativă asupra afacerii tale, ceea ce va duce la abandonarea paginii vizitate și la accesarea site-urilor concurenței.

Adaptarea conținutului site-ului la trend-uri sau crearea de oferte speciale în perioadele de sărbători reprezintă deja o metodă facilă de „a fi relevant”. Specialiștii în comunicare te pot ajuta să oferi ceva unic clienților sau să prezinți vechile produse ori servicii într-un mod unic și nou, iar site-ul tău să fie cu adevărat atractiv.

5.    Complex ca mesaj, dar în același timp „user-friendly”

Dacă vizitatorii nu vor putea accesa ușor și rapid informația pe care o caută, vor considera că pierd timpul pe platformă și vor „pleca” spre alte site-uri. Navigarea intuitivă și descoperirea facilă a informațiilor căutate de vizitatori sunt la fel de importante precum aspectul. Specialiștii IT au adesea tendința să „se piardă” în detalii grafice sau în prea multe „butonașe” care nu sunt pe placul tuturor utilizatorilor. Statistic, cu cât informația ajunge la client mai repede și într-un mod mai plăcut, cu atât mai bine.