Scurt reminder la ce să fii atent când creezi campaniile de Google Search

Oamenii folosesc astăzi căutarea pe laptop și telefoane mai mult ca niciodată. 

Dacă îți perfecționezi campaniile de Google Search vei avea trafic mai mare pe site și mai mulți clienți.

Știm cu toții că „toate drumurile duc la Roma” și, totuși, unii ajung mult mai repede ca alții la destinație. 

Iată ce trebuie să știi.

1.     Cuvintele cheie, în primul rând

Este recomandabil să cauți cuvintele cheie potrivite înainte de a începe chiar un nou cont Google Ads.

Împreună cu scorul de calitate al site-ului tău, bids-urile pentru cuvintele cheie determină locul în care Google va clasifica reclama ta în rezultatele căutării.

Licitarea pentru cele mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta va duce la o rată de clik-uri (CTR) și o rată de conversie mai mari. 

Acesta este motivul pentru care cercetarea extensivă a cuvintelor cheie este crucială pentru o campanie de succes. 

Poți crea o listă largă și generică de cuvinte cheie potrivite brand-ului tău, dar utilizarea instrumentelor de cercetare te va ajuta să rafinezi lista pentru a fi cât mai specifică. 

Spre exemplu, Google’s Keyword Planner și Google Trends sunt instrumente gratuite care te pot ajuta să decizi ce cuvinte cheie vor funcționa mai bine decât altele.

2.     Adaptează-te rapid

Nu există un mod sigur de a estima nivelurile de trafic ale cuvintelor cheie înainte de lansare.

Google oferă estimări de trafic, dar estimările nu sunt întotdeauna exacte cu rezultatul obținut „la cald”. 

Când lansezi pentru prima dată noua ta campanie Google Ads, trebuie să fii gata să te adaptezi rapid.

La început, este bine să-ți monitorizezi campania foarte des. Ideal ar fi din oră în oră. 

Urmărirea valorii CTR, a ratei de conversie și a valorilor suplimentare te va ajuta să determini cuvintele cheie și anunțurile care funcționează cel mai bine. 

De asemenea, trebuie să monitorizezi campaniile noi și pentru a te asigura că te încadrezi în bugetul planificat și căbanii sunt alocați corect.

3.     Crează cu atenție titlurile și descrierile

Ad Copy-ul este titlul și descrierea pe care o citesc oamenii când văd reclama. 

Poți avea toate cuvintele cheie și bids-urile potrivite, dar dacă titlul este neglijent, oamenii nu vor da clic pe acesta.

Dacă anunțul tău primește mai multe clik-uri, șansa ca o conversie să aibă loc este mai mare. 

În plus, dacă ai un CTR ridicat, vei avea și un cost pe click (CPC) mai mic, precum și un scor de calitate mai ridicat. 

Google clasează anunțurile cu scoruri de calitate, ceea ce va duce la mai multe click-uri și conversii. Dacă vei crea un titlu grozav, orice altceva se poate îmbunătăți odată cu acesta.

Testează diferite titluri și descrieri pentru a vedea care funcționează cel mai bine pentru publicul tău-țintă. 

Uneori titlul ar trebui să fie creativ și să atragă atenția, în timp ce alteori un anunț mai simplu și mai informativ este mai potrivit cu mesajul unei companii mai sobre. 

4.     Monitorizează frecvent termenii de căutare

Termenii de căutare sunt cuvintele pe care oamenii le introduc direct în bara de căutare Google. 

Când alcătuiești pentru prima dată lista de cuvinte cheie, este posibil să nu fii sigur care sunt cele mai potrivite. 

Dacă monitorizezi termenii de căutare care duc la click-uri pe anunțurile tale, vei putea îmbunătăți lista de cuvinte cheie și, prin urmare, vei crește numărul de click-uri.

De asemenea, dacă există termeni de căutare pentru care nu vrei să apari, îi poți clasifica drept „cuvinte cheie negative”. 

După ce un termen de căutare este adăugat drept „cuvânt cheie negativ”, listarea ta nu va mai apărea pentru acest termen.

5.     Crează o structură de cont adecvată 

Structura contului se referă la modul în care sunt grupate campaniile și cuvintele cheie. 

Dacă structura contului tău nu are sens pentru afacerea ta, campania respectivă de căutare nu va da rezultate bune.

După ce ai stabilit cea mai bună structură a contului pentru brand-ul tău, nu te gândi că ea este un fel de „piatră de temelie”, ci trebuie să fie „un organism viu, în continuă dezvoltare”. 

În timp, cuvinte cheie diferite pot avea rate de conversie mai mari. Unele au un volum mai mare de trafic decât altele. Este bine să anticipezi campaniile viitoare, iar pe măsură ce primești mai mult trafic vei putea să adaugi cuvinte cheie.