Tipuri de campanii de marketing în funcție de obiectivul de business

Un plan de marketing bine elaborat oferă o oportunitate excelentă de a întipări mesajul principal al unei companii în conștiința colectivă a publicului țintă ani de-a lungul sau chiar decenii. 

A decide ce tip de campanie de marketing să alegi pentru afacerea ta este doar vârful aisbergului atunci când vine vorba de a genera mai multe vânzări. Trebuie să înțelegi cum să creezi și să derulezi fiecare campanie, astfel încât să comunici cu succes emoția și identitatea brandului tău - pentru a captiva clienții și a-i convinge că este alegerea ideală pentru nevoile lor.

campanie de marketing este o colecție de strategii concepute pentru a atinge un obiectiv de marketing specific pentru un brand, iar următoarea listă include șapte dintre cele mai utilizate campanii de marketing și publicitate derulate de companii. 

1. Campanie media tradițională

O campanie media tradițională este una care se bazează pe mass-media tradiționale pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii și / sau pentru a promova un produs sau serviciu. Mass-media tradiționale obișnuite, utilizate pentru acest tip de campanie includ TV, publicitate în ziare și reviste, radio și publicitate prin poștă directă. Un exemplu de campanie media tradițională este plasarea de reclamă plătită într-o revistă pentru a informa potențialii consumatori despre o campanie promoțională pe care o desfășoară compania. 

2. Campanie sezonieră

O campanie push sezonieră este o campanie utilizată pentru a promova intens vânzările, produsele sau serviciile sezoniere – de obicei, în jurul sărbătorilor naționale sau internaționale. Acest tip de campanie este frecvent utilizat de companiile care se confruntă cu un aflux sezonier de afaceri, precum lanțuri de retail și restaurante. De exemplu, un brand de jucării poate crea campanii speciale de informare despre reducerile consistente organizate cu ocazia Crăciunului sau Zilei Copilului pentru a impulsiona vânzările din perioada respectivă. 

3. Campanie de lansare a unui produs/serviciu nou

Lansarea unui produs nou implică adesea campanii de marketing care vizează răspândirea conștientizării produsului și motivul pentru care clienții au nevoie de el. O campanie de lansare a produsului este executată de producător în coordonare cu orice partener de distribuție. De exemplu, luați în considerare o companie de încălțăminte care lansează o nouă pereche de adidași pentru femei. Campania de marketing se va concentra probabil asupra atragerii atenției femeilor dintr-o anumită grupă de vârstă și ar include tactici de marketing, cum ar fi publicitatea în rețelele sociale, panouri publicitare outdoor, campanii de e-mail marketing sau parteneriate cu influențatori relevanți. 

4. Campanie de awareness

Eforturile de marketing se concentrează pe construirea sau consolidarea conștientizării mărcii unei companii pentru a-și menține popularitatea.

De exemplu, o companie poate începe un blog și poate produce conținut de înaltă calitate relevant pentru publicul său țintă – conținut care să educe sau să distreze publicul. Acest lucru asigură că, atunci când publicul țintă caută un răspuns la o întrebare pe care compania a adresat-o pe blogul său, audiența devine conștientă de companie și de oferta acesteia.  Deși este posibil să nu efectueze o achiziție în acel moment, publicul țintă face cunoștință cu brandul și probabil că va reveni în viitor. Mai ales dacă firma implementează campanii de retargeting pentru a interacționa din nou cu persoanele care au accesat site-ul. 

5. Campanie de rebranding

O campanie de rebranding presupune promovarea unei schimbări la nivel de nume, logo, poziționare a unei companii sau chiar fuziunea cu o altă organizație.  Acest tip de campanie de marketing este utilizat și de companiile care au căzut în dezacord cu publicul țintă sau care doresc să revină pe primele poziții în industria lor. De exemplu, un restaurant fast-food a fost examinat pentru opțiunile sale de mâncare nesănătoase. Compania ar putea folosi o campanie de rebranding pentru a face cunoscute noile opțiuni sănătoase din meniu și pentru a-și promova angajamentul de a încuraja sănătatea și bunăstarea în rândul clienților săi pentru a încuraja noi vânzări.

6. Campanie de lansare a brandului

În mod similar cu o campanie de lansare a produsului, acest tip de campanie este utilizată atunci când o companie mare a creat un nou brand și dorește să crească gradul de conștientizare a acestuia. De exemplu, o companie de produse de îngrijire corporală introduce în portofoliu un nou brand de produse de îngrijire a părului. În aceste cazuri, este de preferat o abordare 360 de grade, astfel încât noul brand să intre puternic pe piață, beneficiind deja de renumele produselor deja cunoscute de către public. 

7. Campanie cu recompense pentru public

Campaniile de marketing cu premii nu sunt un concept nou, dar au devenit din ce în ce mai populare datorită rețelelor de socializare. Acest tip de campanie presupune ca audiența să desfășoare o acțiune pentru a câștiga un premiu instant sau prin extragere. În online, funcționează foarte bine concursurile care invită publicul să urmărească pagina organizatorului și să dea tag altor prieteni pentru șansa de a câștiga un premiu prin tragere la sorți. Ajută la creșterea comunității canalelor gazdă și la un boost pe partea de reach și engagement. În offline, de obicei, oamenii sunt condiționați să achiziționeze un produs pentru a primi un cadou instant sau șansa de a participa la o tombolă în cadrul căreia se oferă un premiu consistent. În acest caz, focusul cade pe creșterea vânzărilor și atragerea simpatiei clienților mulțumiți de recompense.