Campanii de PR cu impact care să te inspire

O campanie eficientă de relații publice are un obiectiv clar, indiferent că este creșterea gradului de conștientizare pentru un subiect important sau un nou produs sau serviciu, informarea publicului despre noutățile companiei, atingerea unui public mai mare sau îmbunătățirea reputației unui brand. Folosind mesaje strategice, bine definite, companiile pot comunica cu publicul țintă și își pot atinge obiectivele cu succes. 

Dezvoltarea mediatică de impact este mai mult decât simpla scriere a unui comunicat de presă despre un brand sau găzduirea unei strângeri de fonduri pentru a crește gradul de conștientizare. Mediatizarea se referă la luarea de măsuri suplimentare pentru a atrage publicitate pozitivă, a spori vânzările și a crea o relație pozitivă între o companie și publicul acesteia.

Pentru a avea succes, campaniile de PR trebuie să își traseze un obiectiv clar, să transmită un mesaj important și să vizeze un anumit public. Iată câteva campanii recente care au respectat regulile ca la carte și s-au bucurat, astfel, de campanii răsunătoare.  

·      Uber – Thank you for not riding

La începutul izolării pandemice la nivel mondial, Uber a decis să se alăture companiilor care îi îndeamnă pe oameni să rămână acasă. În campania lor ”Mulțumesc că nu călărești”, Uber le-a mulțumit clienților pentru faptul că nu și-au folosit serviciile inutil în acest moment critic cu un mesaj simplu: „Rămâi acasă pentru toți cei care nu pot.”. În plus, Uber s-a angajat să ofere 10 milioane de călătorii gratuite și livrări de alimente lucrătorilor din domeniul sănătății, persoanelor în vârstă și tuturor celor care au avut nevoie în aceste momente dificile pentru.

·      BrewDog - „Throwback Crash”

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, Sao Paulo este statul cu cel mai mare număr de decese cauzate de accidentele rutiere, conducerea în stare de ebrietate fiind a doua cauză a acestor decese. În acest context, brandul de bere BrewDog a decis să creeze un mesaj de siguranță care să evidențieze riscurile conducerii în stare de ebrietate în timpul carnavalului Brazilian. 

Cu ajutorul aplicației Waze, în timpul festivalului de 15 zile, campania „Throwback Crash” a cartografiat 50 de accidente mortale care au avut loc în anii precedenți. Când șoferii au dat click pe incident au putut vedea o acoperire reală a presei cu privire la deces și un mesaj pe care scria „Nu lăsați să se întâmple din nou. Nu conduceți după ce ați consumat alcool.”.

·      Carlsberg - Adopt a Keg

La începutul pandemiei globale, Carlsberg a decis să-i îndemne pe iubitorii de bere din Danemarca să rămână acasă în cel mai bun mod posibil - amestecând siguranța cu plăcerea. Întrucât barurile și restaurantele s-au închis, campania Carlsberg a oferit oamenilor o platformă dedicate unde să scaneze cutii de bere pe care le-au cumpărat din magazine. La fiecare 4 doze scanate, butoiul virtual s-a umplut – ceea ce s-a tradus în 2 beri gratuite odată cu redeschiderea barurilor și restaurantelor.

·      Billie – Video calls

Pe măsură ce întreaga lume s-a dat peste cap și a intrat în modul online, constanta vieții noastre - presiunile sociale - a rămas. Billie, brand de frumusețe dedicat femeilor a decis să abordeze un subiect delicat - ”rușinea”pentru modul în care arătăm pe camerele web în timpul numeroaselor întâlniri online. Brandul a început o mare campanie de PR care a sărbătorit frumusețea naturală și a încurajat femeile să nu-și mai ceară scuze pentru că arată ca ele însele, naturale în totalitate, când sunt acasă.

·      Burger King – Support McDonald’s!

Strategia de comunicare a Burger King este renumită pentru că a găsit mereu câte o șansă de a-și tatona cel mai mare concurent - McDonald’s. Anual în Argentina, McDonald’s donează încasările dintr-o zi, iar Burger King a adoptat o abordare mai dramatică, care a funcționat excelent pentru imaginea brandului. Burger King i-a încurajat pe clienții săi ca în ziua respectivă  să meargă la McDonald’s astfel încât să fie cât mai ridicate încasările ce urmau a fi donate. 

Fără a se abate de la vocea și stilul consacrat, companiile care investesc în susținerea și bunăstarea oamenilor beneficiază de o conștientizare sporită a brandului și de încredere din partea publicului. 

Brandurile câștigătoare adoptă atitudini îndrăznețe și desfășoară campanii de relații publice care să reducă decalajul dintre criză și rezoluție, fără a pierde din vedere valorile lor de bază, vocea sau comportamentul mărcii. Dovedind că acum sunt centrate pe oameni, vor fi de top atunci când consumatorii caută mărci centrate pe client dincolo de un anumit moment.