Interacțiunile de calitate vând cel mai bine pe Instagram

Istoria recentă a marketingului digital a demonstrat că Instagram este una dintre cele mai puternice platforme de socializare și unelte de promovare online, cu un potențial uriaș de atingere a publicului țintă. Cu peste un miliard de utilizatori activi lunar în întreaga lume, Instagram este a șasea cea mai utilizată aplicație mobilă.

Nu doar audiența masivă face din Instagram o platformă de marketing extrem de utilă, cât și faptul că platforma se bazează pe marketingul vizual. 

Marketerii care postează conținut vizual în mod regulat tind să asiste la o mai bună vizibilitate și implicare din partea publicului. Utilizatorii de social media adoră să distribuie conținut vizual și să interacționeze la rândul lor cu conținut vizual divers - distribuit de alte persoane sau branduri. 

Astfel că tot mai multe afaceri, indiferent de mărime sau notorietate, au decis să își promoveze produsele și serviciile pe acest canal, luptându-se permanent pentru atenția publicului vizat. 

Aici intervine dilema - cum te faci remarcat printre mulțimea imensă de competitori?

Cum îi faci pe oameni să interacționeze cu pagina ta de Instagram pentru a crea o relație favorabilă? 

Ca să obții un reach organic cât mai ridicat, e necesar să influențezi algoritmul în favoarea ta.  Algoritmul Instagram este cel care decide cui să afișeze conținutul postat – pe baza comportamentului anterior și intereselor specifice fiecărui utilizator de Instagram. 

Mecanismul din spate favorizează conturile cu activitate constantă și consistentă – cu cât petreci mai mult timp în acțiuni de engagement de calitate cu pagini relevante pentru audiența brandului tău, cu atât contul va fi ridicat mai sus în pagina de afișare – cu potențial de a fi văzut de mai multe persoane decât în mod normal. După acest principiu funcționează și secțiunea EXPLORE, de exemplu.

Ce reprezintă totuși, conceptul de engagement? Practic, este o unitate de măsură pentru interacțiunile în Social Media pe care le face publicul țintă cu o anumită pagină. Rata de engagement poate fi considerată un instrument de cuantificare a loialității comunității față de brand. Se traduce prin câte dintre persoanele cărora le-a fost afișat contul sub orice formă au interacționat, de fapt, cu acesta. Ecuația arată cam așa: engagement = engagement/followers. 

Potrivit Instagram, cele mai importante interacțiuni pentru clasamentul feedului sunt comentariile, aprecierile, reshare-urile și vizionările clipurilor, ceea ce este foarte util să știi pe măsură ce îți planifici conținutul scris și vizual.

Iată câteva strategii concrete pe care să le ai în vedere pentru creșterea indicatorilor de reach și engagement în Instagram: 

1.     Postează conținut valoros

Atrage atenția publicului prin conținut vizual uimitor – conținut atractiv care să prezinte interes, să acopere o nevoie imediată, să stârnească o emoție. 

 Alege subiectele cele mai atractive pentru audiența pe care o cauți și comunică-le într-o manieră estetică care captează atenția din prima secundă. 

Concentrează-te pe industria din care faci parte și nișează-te cât mai specific în funcție de caracteristicile afacerii tale. De exemplu, dacă ai o firmă de contabilitate, ar fi apreciat conținutul care educă publicul despre domeniul respectiv -  sfaturi despre cheltuieli, despre tooluri de emis facturi. Educă-ți publicul în domeniul în care activezi.

Din ce în ce mai apreciate sunt postările cu descriere mai lungă de 125 de caractere. Nu este o rețetă fixă când vine vorba de numărul optim de cuvinte,  importantă este calitatea textului. Asigură-te că prin textul postat oferi informații corecte, de valoare.  Textul trebuie să completeze elegant materialul vizual ales, împreună livrând același mesaj de impact. 

2.    Ține pasul cu trendurile 

Instagram evoluează permanent și introduce noi instrumente pentru a ține pasul cu celelalte aplicații care acaparează piața social media. Un exemplu concret este funcția Reels – născută după modelul de short video de la TikTok. 

Studiază cele mai noi actualizări și funcții de la Instagram și fii printre primii care utilizează noi metode de creare de conținut. Instagram va oferi întotdeauna celor mai recente funcții ale lor (cum ar fi Instagram Reels) un boost consistent pe partea de reach pentru a ajuta formatul să se propage cât mai intens în feedurile utilizatorilor. 

3.     Folosește hashtaguri de calitate

Puterea hashtagurilor pe o platformă dinamică precum Instagram nu trebuie subestimată. Hashtagurile potrivite și, mai important, relevante, te ajută să mărești plaja de posibili utilizatori interesați de oferta ta. Acestea trebuie private ca ni;te cuvinte cheie pentru un motor de căutare. 

Hashtagurile folosite trebuie să fie relevante pentru brand, industrie, produse, postările publicate și mesajul pe care încerci să îl transmiți. Alternează sintagmele folosite de sute de mii de oameni cu cele urmărite de sub 50.000 de persoane. 

Instagram permite adăugarea a 30 de # per postare, însă este indicat să nu le adaugi pe toate pentru a evita zona de spam. 

Axează-te și pe hashtagurile din trenduri dacă rezonezi și vrei să te alături. În perioada pandemiei, oamenii se încurajau reciproc să trateze cu responsabilitate pandemia adăugând sintagme precum #stayhome, #staysafe, #coronavirus. 

Cel mai recent exemplu despre amploarea unei mișcări puternice creionate în jurul unor întâmplări reale din lume este fenomenul #blacklivesmatter. 

 4.    Adaugă geolocation relevant pentru zona de activitate 

Când o postare are geotag, devine mai ușor de văzut pentru cei care locuiesc în zona vizată. Afacerile locale pot valorifica la maximum această etichetă de locație în postări și Stories pentru a interacționa cu alți utilizatori din vecinătate. 

Este un mijloc simplu și eficient de a crește interacțiunea cu utilizatorii din proximitate astfel încât să devii top of mind în nișa ta  - într-un anumit teritoriu. 

5.    Interacționează cât mai mult

Nu poți aștepta o rată mare de engagement dacă nu preiei inițiativa socializând cu alte conturi sau cu urmăritorii de pe pagină. Răspunde cu promptitudine și responsabilitate la toate mesajele primite - direcționează oamenii către departamentul de relații cu clienții dacă este cazul.

Nu neglija comentariile primite și oferă răspunsuri valoroase. 

Interacționează cu alte pagini similare din nișa ta și domenii conexe pentru extra vizibilitate. De exemplu, un brand de design interior ar trebui să socializeaze cu branduri din industria mobilierului, arhitecturii, branduri care comercializează articole pentru casă, electrocasnice, sfaturi de îngrijire a casei, sfaturi de amenajare, trenduri și inspirație design interior, și nu numai. 

Dedică zilnic minimum 10-15 minute pentru această activitate de community management - de preferat înainte și după ce publici o postare în feed pentru a stimula algoritmul. 

6.    Folosește Instagram Stories și opțiunea de Highlights 

Utilizatorii Instagram petrec zilnic aproximativ 28 de minute pe Instagram Stories. Fii prezent și tu în această secțiune pentru a mări șansele de interacțiune cu publicul. Este indicat să postezi în fiecare zi măcar 2-3 Stories de calitate. Un material bun începe în forță,  primele 2 secunde trebuie să fie captivante. Transmite un mesaj clar și îndeamnă la interacțiune. Poți folosi funcția swipe up (pentru conturile cu peste 10k followers) 

Indexează seturile de Stories pe profil în Highlights astfel încât vizitatorii să poată descoperi cât mai multe informații captivante și utile când ajung pentru prima dată pe profil. Astfel le va crește interesul față de brand și vor fi mai determinați să apese butonul de follow. 

7.    Îndeamnă comunitatea să interacționeze cu tine 

Simplul act de a ruga publicul să facă o acțiune – să dea click, swipe up, să scrie un comment sau să interacționeze în orice fel - crește șansa ca utilizatorii să fie mai deschiși la interacțiune. Apelurile la acțiune trebuie să fie ferme și convingătoare și, în același timp, să explice care este beneficiul imediat pentru individ. 

Cei mai mulți oameni se gândesc la CTA-uri doar din perspectiva promoțională,  cum ar fi „click aici pentru a cumpăra acum” sau „înscrie-te acum pentru a primi 10% reducere”. Însă un call to action poate încuraja publicul să efectueze un fel de acțiune precum un simplu „like la postare”.

Cel mai nou trend pe placul algoritmului Instagram este creiat prin funcția SAVE POST. Tot mai mulți influenceri roagă utilizatorii să salveze postarea pentru mai târziu ca să o poată găsi rapid în viitor când îi va fi de ajutor – ca un reminder. 

Setarea este similar cu funcția PINNED POST de la Pinterest – unde utilizatorul salvează articole ca să le (re)citească cu o altă ocazie. 

 Poate fi un antrenament video de la un instructor de fitness, o rețetă rapidă și sănătoasă de la un blogger de food, subiecte de gătit, sfaturi de modă de la un brand de haine, sfaturi tehnologice de la o firmă tech, make up, sport sau oricare alt interes. 

Pe Instagram, această setare este privată, nimeni nu va vedea ce postări a salvat utilizatorul X. Se poate monitoriza totuși numărul final de salvări de la o postare – din Insights. Astfel, îți poți forma o părere realistă despre cât de interesant și apreciat este conținutul pe care îl publici.  

8.   Când și de câte ori să postezi? 

Limitează-te la 1-2 postări pe zi și evită să comunici când nu ai un mesaj concret.  Lasă timp consumatorului să proceseze informațiile, evită zona de spam. Riști să îl obosești sau să îl plictisești, iar acesta nu va ezita să apese butonul unfollow. 

În ceea ce privește ora – mizează pe coordonatele din secțiunea insights și postează cu o oră mai devreme față de timpul la care e activ cel mai mare procent de urmăritori. 

9.    Inspiră și impresionează prin latura estetică

Surprinde cu o identitate vizuală unitară prin utilizarea filtrelor Instagram. Fiecare filtru are propriul său farmec și poate adăuga o încărcătură unică imaginilor. Alege 2-3 filtre pe care să le folosești cu exclusivitate. 

În acest sens ajută și temele prestabilite pe baza campaniilor de comunicare curente – structurate pe seturi de culori, tematici precum Crăciun, Black Friday sau povești tematice. 

Pe Înstagram, conținutul vizual de calitate are prioritate, fără îndoială; de aceea un bun profesionist va evita folosirea materialele foto și video la rezoluție slabă. Nu trebuie neglijate nici formatele bannerelor și clipurilor publicate pentru a te asigura că respectă cerințele tehnice de publicare. Conținutul creat în mod corect, comunicat în mod coerent și promovat cu tact  - întotdeauna va triumfa în rețelele sociale. 

10. Organizează concursuri cu premii relevante

Giveaway-urile reprezintă o tactică din ce în ce mai utilizată pentru creșterea comunității de Instagram datorită condiționării de follow pentru participare. Deseori, mecanismul este dublat și cu cerința de a da tag către alte conturi de Instagram. În acel punct de interacțiune din ce în ce mai intense într=o scurtă perioadă de timp, contul beneficiază de extra vizibilitate, aka reach organic. Cu alte cuvinte, concursurile vin cu oportunitate excelentă de a atrage utilizatori noi pe pagină și a îndemna la interacțiune cu brandul tău.  

Nu uita necesitatea de a monitoriza constant rezultatele înregistrate pentru a le analiza în detaliu. Astfel vei extrage informații utile pentru optimizarea eficientă a strategiei de comunicare pe Instagram.  

Dacă ai nevoie de suport din partea unei echipe de specialiști cu rezultate palpabile, te așteptăm să ne povestești despre afacerea ta!