Principiile fundamentale ale unei strategii de PR reușite în context post-pandemic

Ne revenim din pandemie, încet-încet, mai domol pe plaiurile miorotice și mai rapid sau, după caz, mai rău „pe la alții”, dar se pune aceeși întrebare: Cum vom reuși să ne adaptăm într-o lume de business tot mai dinamică și concurențială ? Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o bună comunicare strategică. Ea ajută organizațiile să-și explice misiunea, să combine numeroasele sale viziuni și valori într-un mesaj coerent pentru părțile interesate, fie că este vorba despre  parteneri de afaceri, clienți, angajați, autorități de reglementare, acționari, jurnaliști sau influenceri.

O strategie de comunicare eficientă

O strategie eficientă combină nevoile de afaceri și de comunicare ale organizației tale cu oportunitățile și constrângerile din piață pentru a identifica poziționarea strategică corectă. Tocmai acest lucru ar trebui să scoată în evidență cum poți face o diferență:  prin relevanță, precizie, încredere și viziune.

Câteva raze de lumină ce ne călăuzesc atunci când planificăm strategia de PR :

1.Creează un conținut excelent

Clienții-țintă nu sunt doar oameni foarte ocupați, ci sunt acum și foarte selectivi asupra conținutului datorită nenumăratelor opțiuni pe care le oferă lumea digitală. În mod clar, brand-urile trebuie săînțeleagă acest lucru și să furnizeze un conținut care să fie contextual și relevant pentru clientul-țintă, prin canalul corect.

2.Colaborează cu influencerii 

Word of mouth sau vorba transmisă din gură-n gură, acoperirea mediatică și recomandările s-au bazat demult pe o tactică de marketing eficientă: credibilitatea oferită de terți. Indiferent care este piața-țintă pentru tine, cel mai bun mod de a câștiga credibilitate este de a face oamenii cu influență să spună altora de ce apreciază produsul sau serviciul tău.

3. Fii Diferit 

Nu are rost să fim la fel ca toți ceilalți. Fie că vorbim despre stil, branding, propunere sau poziționare, merită să ieși din mulțime. Ceea ce face cu adevărat diferența este să păstrezi o personalitate pe care publicul tău țintă o poate înțelege cu claritate, poate relaționa și poate empatiza cu ea. Acțiunile tale, care fac parte din planurile tale tactice, vor susține acest lucru și vor face ca publicul să te iubească.

4. Fii implicat

Pentru a colabora bine cu mass-media, trebuie să înțelegi totul despre aceasta și să ai acele relații solide, de afaceri / personale, care au trecut testul timpului. Reputația noastră bună privind integritatea PR-ului și experiența vastă în acest domeniu ne permite să oferim o formulă de tip ”win-win” atât pentru clienții noștri, cât și pentru jurnaliști.