Top 5 elemente care contribuie la succesul unui brand în 2022

După schimbările din ultimii 2 ani, mulți manageri au ajuns să-și pună la îndoială strategiile și să se întrebe dacă, în aceste momente de incertitudine, ar trebui să ia în calcul campanii de branding, concentrându-se, de data aceasta, pe încredere mai degrabă decât pe inovație.

Și totuși, milenialii iubesc inovația înainte de orice – oare nu sunt ei baza viitorilor consumatori majoritari? 

Cum se pot adapta companiile într-o eră a burnout-ului, schimbărilor sociale, fricii și chiar dispariția unor companii „cunoscute”, cel puțin pe plan local?

Iată așadar elementele cheie care contribuie la succesul unui brand în 2022.

1.    Încredere & Inovație – ambele sunt la fel de importante

Consumatorii mai tineri preferă branduri noi și inovatoare, iar cei cu vârsta peste 45 de ani se îndreaptă spre companiile care au „o istorie” și sunt considerate „brand-uri de încredere”. 

De asemenea, bărbații s-au dovedit a fi mai entuziasmați de mărcile noi și inovatoare decât femeile în general, iar grupul de vârstă de peste 55 de ani optează, în marea lor majoritate, spre brand-urile cu tradiție în domeniul lor.

O concluzie interesantă la care a ajuns un studiu Squadhelp.com este că „tinerii au încredere în inovație”. Consumatorii sub 45 de ani consideră că inovația în sine este de încredere!

Așadar, o firmă care nu ar mai inova deloc ar putea pierde încrederea unui mare număr de consumatori, tocmai cei care vor fi baza clienților în viitor, o dată cu trecerea generațiilor de seniori actuali.

Desigur, inovația, mai ales atunci când este făcută fără a aduce un plus de valoare real produsului sau serviciilor tale, poate să facă mai mult rău decât bine. 

Inovația are, la rândul ei, limite și trebuie să continui să faci bine ceea ce faci, dar schimbarea și adaptarea sunt importante. Secretul reușitei constă în balanța potrivită între inovație și încrederea în brand-ul tău, în „istoria” lui, mai lungă sau mai scurtă, de rezultate bune.

2.    Sinceritatea – să faci ceea ce spui că faci

Problemele apar atunci când un brand se poziționează și, prin urmare, „se vinde” ca fiind inovator sau implicat social, dar nu face nici una, nici alta. Coerența are o importanță vitală în branding. Arată-le clienților că pot avea încredere în tine pentru a rămâne fideli brand-ului tău!

Dacă ești deja inovator, promovează acest lucru.

Dacă ești implicat în diverse campanii sociale reale, indiferent de mărimea lor, promovează-te în acest sens.

Dacă tu și compania ta v-ați implicat în probleme sociale în trecut, cu rezultate bune, caută să faci un follow-up cu acele rezultate pozitive dovedind implicațiile lor pe termen lung. 

3.    Valorile brand-ului tău – o „rețetă” clasică, dar eficientă mereu

Când ai revizuit ultima dată valorile, misiunea și viziunea brandului tău?

Mai sunt ele valabile? 

Ai actualizat în ultima vreme profilul psiho-social al clienților țintă?

După ce ai finalizat toate acestea, ce ai constatat? Spre ce capăt al spectrului te îndrepți? Te „vinzi” ca o „companie cu tradiție” sau ca o „companie inovatoare”? 

Baza clienților tăi este formată din tineri, persoane de vârstă medie, seniori sau vrei să atragi toate categoriile de vârstă? 

Oricare ar fi răspunsurile, important este modul în care vei reuși să le insufli încredere acestor clienți și potențiali clienți.

4.    Dialogul cu societatea civilă 

Comunicarea de brand în era post-pandemică înseamnă și mai mult dialog cu societatea civilă.  

„Conversația” trebuie să fie pe o temă care convinge și atrage. 

Pandemia ne-a demonstrat că „nimeni nu este sigur” și întreaga omenire poate avea un dușman comun, precum un virus, de aceea a crescut interesul publicului larg pentru „probleme sociale generale”. 

Este un adevăr recunoscut că succesul comercial al unui brand este legat de impactul social pozitiv pe care îl are compania respectivă, de valorile pe care le comunică și de activitățile de lobby și educaționale pe care le întreprinde.

În acest fel, indiferent de domeniul de activitate, un brand se asociază cu valori ca „responsabilitatea”, „respectul”, „ajutorul”. 

Valoarea brandului, care cuprinde totalitatea asocierilor pe care oamenii le fac cu o entitate (fie că este un produs, un serviciu, o persoană, un loc sau chiar o idee/ideologie), poate să crească prin comunicarea grijii pentru oameni. 

O dată cu pandemia, a crescut interesul publicului pentru subiecte sau campanii de branding asociate cu sănătatea, schimbările climatice, mediul înconjurător, educația copiilor, susținerea categoriilor sociale defavorizate, situația țărilor sărace etc.

5.    Brandul, mai cunoscut decât orice angajat

Așa cum unui artist îi vine greu „să se despartă de opera sa” și să o vândă, de multe ori managerii tind să-și impună personalitatea în campaniile de branding. 

Fără a exclude importanța creativității și a „notelor personale”, cel mai important este ca valorile brandului să primeze întotdeauna.

Spre exemplu, în istoria îndelungată a companiei Coca-Cola, nicio persoană asociată cu acest brand nu a devenit mai cunoscută decât compania în sine. 

Cei din pozițiile de conducere nu au căzut în capcana de a schimba total brandul sau mesajul companiei, făcând astfel ca numele afacerii să dăinuiască în timp și să nu dispară odată cu plecarea unui manager sau CEO.