Principiile fundamentale ale unei strategii de PR reușite în context post-pandemic

Ne revenim din pandemie, încet-încet, mai domol pe plaiurile miorotice și mai rapid sau, după caz, mai rău „pe la alții”, dar se pune aceeși întrebare: Cum vom reuși să ne adaptăm într-o lume de business tot mai dinamică și concurențială ? Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o bună comunicare strategică. Ea ajută organizațiile să-și explice misiunea, să combine numeroasele sale viziuni și valori într-un mesaj coerent pentru părțile interesate, fie că este vorba despre  parteneri de afaceri, clienți, angajați, autorități de reglementare, acționari, jurnaliști sau influenceri.

O strategie de comunicare eficientă

O strategie eficientă combină nevoile de afaceri și de comunicare ale organizației tale cu oportunitățile și constrângerile din piață pentru a identifica poziționarea strategică corectă. Tocmai acest lucru ar trebui să scoată în evidență cum poți face o diferență:  prin relevanță, precizie, încredere și viziune.

Câteva raze de lumină ce ne călăuzesc atunci când planificăm strategia de PR :

1.Creează un conținut excelent

Clienții-țintă nu sunt doar oameni foarte ocupați, ci sunt acum și foarte selectivi asupra conținutului datorită nenumăratelor opțiuni pe care le oferă lumea digitală. În mod clar, brand-urile trebuie săînțeleagă acest lucru și să furnizeze un conținut care să fie contextual și relevant pentru clientul-țintă, prin canalul corect.

2.Colaborează cu influencerii 

Word of mouth sau vorba transmisă din gură-n gură, acoperirea mediatică și recomandările s-au bazat demult pe o tactică de marketing eficientă: credibilitatea oferită de terți. Indiferent care este piața-țintă pentru tine, cel mai bun mod de a câștiga credibilitate este de a face oamenii cu influență să spună altora de ce apreciază produsul sau serviciul tău.

3. Fii Diferit 

Nu are rost să fim la fel ca toți ceilalți. Fie că vorbim despre stil, branding, propunere sau poziționare, merită să ieși din mulțime. Ceea ce face cu adevărat diferența este să păstrezi o personalitate pe care publicul tău țintă o poate înțelege cu claritate, poate relaționa și poate empatiza cu ea. Acțiunile tale, care fac parte din planurile tale tactice, vor susține acest lucru și vor face ca publicul să te iubească.

4. Fii implicat

Pentru a colabora bine cu mass-media, trebuie să înțelegi totul despre aceasta și să ai acele relații solide, de afaceri / personale, care au trecut testul timpului. Reputația noastră bună privind integritatea PR-ului și experiența vastă în acest domeniu ne permite să oferim o formulă de tip ”win-win” atât pentru clienții noștri, cât și pentru jurnaliști.

 

Reziliența în business. De ce este importantă și cum o construim?

Reziliența în business. De ce este importantă și cum o construim?

Într-un articol de opinie redactat pentru Financial Intelligence, colega noastră Ana Maria Gardiner vorbește despre reziliența în business.

Ca un avid cititor de presă românească și internațională, am constatat în această perioadă pandemică că se vorbește foarte mult, în Europa Occidentală și Statele Unite, despre reziliența indivizilor, a companiilor, a guvernelor și, mai ales, a sistemelor de sănătate, dar nu se vorbeste nici pe departe la fel de mult sau pe cât ar merita acest subiect, în Europa de Est și în România.

Lighthouse: Servicii de consultanță, de PR și marketing la nivel global

Ana Maria Gardiner a decis să pornească o afacere pe cont propriu şi a pus bazele unei noi companii, Lighthouse Communications. Antreprenoarea a lucrat 13 ani în companii românești și multinaționale şi alti doi ani în Dubai, timp în care a oferit consultanță de PR și marketing pentru câteva dintre cele mai mari branduri și companii (Coca-Cola, Heineken, JP Morgan, Franklin Templeton, RBS, BRD, Groupama, NEPI, Engie, ExxonMobil, City Insurance, Teamnet, SIF Muntenia, Fondul Proprietatea).

Specialist în PR și marketing și trainer în dezvoltare profesională, Ana Maria Gardiner a creat compania pornind de la zero, împreună cu alți doi parteneri cu expertiză complementară – brand, strategie de business, strategie de dezvoltare de business, de vânzări, de marketing, PR, bază de date, website, canale de socializare, prezentări și alte materiale de companie, template de contracte, a dezvoltat o rețea de furnizori și parteneri.

Prin programul „Femeia antreprenor” dezvoltat și organizat de Ministerul pentru IMM, ea a reuşit să identifice un prim client – pe Gabriela Pleșa, antreprenoarea din spatele business-ului de consultanță în mobilitatea angajaților, Global Mobility.

„Nu a fost ușor”, a declarat ea, mărturisind că strategia dezvoltată la început pentru următorul an a fost aruncată la gunoi după doar două luni pentru că nu mai era valabilă. „Am învățat atunci că, în antreprenoriat, trebuie să fii în permanență adaptabil, să fii pregătit pentru orice și să știi câte un pic din toate”, a recunoscut antreprenoarea.

„Impactul programului a fost însă mai amplu și mai profund decât atât”, ne-a spus Ana Maria Gardiner, care a cunoscut astfel poveştile altor femei la început de drum în antreprenoriat, iar exemplele acestor iniţative, provocări, reununţări, eşecuri, reveniri şi succese i-au dat curajul şi motivarea de a-şi continua drumul.

Multitudinea de tipuri de business despre care a aflat i-a confirmat faptul că alegerea făcută a fost cea potrivită. Prin programul derulat de MMACA, antreprenoarea a aflat, de asemenea, despre multiplele posibilități de accesare de fonduri nerambursabile, pe care, în urma programului, le-a analizat la rândul său.

Lighthouse oferă servicii de consultanță, de PR și marketing la nivel global pentru companii și traininguri de dezvoltare personală și profesională pentru angajaţi.

„Avem experiență internațională și expertiză vastă dezvoltată în lucrul cu câteva dintre cele mai mari branduri globale și suntem motivați și dedicați să le folosim în obținerea de rezultate remarcabile pentru clienții noștri. Ne ocupăm de proiecte care vizează dezvoltarea și implementarea strategiilor de PR, marketing clasic, marketing digital, social media, repoziționări de branduri sau branding.” (Ana Maria Gardiner, Managing Partner Lighthouse, participant in cadrul programului Femeia Antreprenor, editia 2018)